Netflix November 29

Woensdag, 29 november

 

     “Ik ben de hele maand december weg,” zegt Bill, een goede vriend en tevens klant van ons.

     ‘Waar ga je naar toe?” vraag ik geïnteresseerd en ga bij hem aan de tafel zitten met een verse kop koffie. Er is toch niets te doen in de winkel. Het slechte weer houd de meeste mensen thuis en de mensen die onderweg zijn willen hun warme auto niet uit.

     “Ik ga naar Las Vegas om te gokken,” grinnikt hij. “Daarna ga ik een paar dagen bij vrienden op visite en uiteindelijk vlieg ik naar de oostkust om mijn vader te bezoeken in verband met de feestdagen.”

     Bill is gepensioneerd, hij is vrijgezel en zit aardig in de slappe was.

     ‘En dan ga ik in maart een aantal weken naar Arizona, in april en mei naar Polen, Tsjecho-Slowakije en Hongarije en aan het einde van de zomer naar Argentinië,” besluit hij zijn relaas.

     “Geweldige plannen,” zeg ik en in gedachten zie ik geld spuiende gokmachines, witte stranden en palmbomen, imponerende musea en prachtige hotelkamers met roomservice.

     “Ik denk dat ik “Netflix” maar op zeg,’ zegt Bill en brengt me terug naar de orde van de dag. “Ik ben zo veel weg de komende tijd.”

     “Wat is dat?” vraag ik nieuwsgierig.

     “Je kunt bij Netflix films bestellen. Online,” legt hij uit. “Je betaalt iedere maand een vast bedrag en dan sturen ze je een film naar keuze. Als je de film gekeken hebt kan je hem in dezelfde enveloppe ongefrankeerd weer retourneren.”

Na het avondeten kruip ik meteen achter de computer. We kijken allemaal graag naar een goede film, maar al die reclames tussendoor komen onze neus uit en ‘s avonds de deur uitgaan om een film te huren is ook niet alles. We zijn het helemaal met elkaar eens. Met de lange winter voor de deur is het een goed idee om een alternatief te vinden. De televisie blijft voor de verandering uit en geboeid zitten we met elkaar voor de computer films uit te zoeken. We hebben allemaal een aantal favorieten en langzaam maar zeker creëren we onze verlanglijst.

     “Waren we altijd maar zo eensgezind,” verzucht ik.

Leave a Reply

