Window Spaces Live ?????

Maandag, 27 november

 

 

Voor ik een normale letter op papier kan zetten moet ik eerst even stoom afblazen. Even afrekenen met mijn ongeduld over de moderne technologie waar je tegenwoordig niet om heen kunt. Puf, puf. Het gaat geloof ik iets beter. Puf, puf.

Natuurlijk heeft iedereen het altijd druk en je e-mail bekijken moet een fluitje van een cent zijn. Maar niet vandaag. Hotmail heeft besloten iets toe te voegen aan hun uitgebreide aanbod van internetsnufjes, namelijk: Windows Live Mail. Voordat ik begreep dat ik er echt niet omheen kon om nog meer informatie over mezelf prijs te geven aan cyberspace was ik ondertussen een kwartier verder. En nog een kwartier verder was ik in het rijke bezit van mijn eigen “Windows Live Space”, voorzien van een profiel, een blog, foto’s en een lijst van vrienden, die natuurlijk leeg is. Wat de reden van zo een space is, dat is me nog geheel onduidelijk, maar wie weet, kan ik straks niet meer zonder. Hetzelfde gebeurde met mijn mobiele telefoon. Waarom had ik nou een mobieltje nodig? Als je gaat winkelen zorg je ervoor dat je een boodschappenlijstje hebt en als je iets wilt vragen dan kan dat gewoon niet. En vreemd genoeg was het toen ook nooit nodig. Maar dat verandert snel. Ik bel nu net als vele anderen om elk wissewasje even op en laat iedereen dan vrolijk meeluisteren. Wil je pizza of spaghetti vanavond? Ik blijf iets langer weg, kan jij de kinderen ophalen?

Ondertussen is mijn ergernis volledig verdwenen. Ik krijg zelfs de smaak te pakken. En zeker als ik via een vreemde omweg ineens in mijn e-mails beland. Hoera. Ik ben weer online. En de basis voor mijn nieuwe space is gelegd. Ik ga gauw kijken of ik er inmiddels een “vriend” bij heb…

Leave a Reply

